Інформаційна довідка
Назва освітнього |
Фізичне виховання |
компоненту |
|
Вид |
вибіркова |
Семестр(и), в |
1, 2, 3, 4 |
якому |
|
викладається |
|
Кількість кредитів ЄКТС |
позакредитна |
Рівень вищої |
перший (бакалаврський) |
освіти |
|
Освітня (і) |
усі спеціальності |
програма (и) |
|
Мова викладання, |
українська |
навчання |
|
ННІ/факультет |
ННІ ПКВК |
Кафедра |
Фізичного виховання і спорту |
Лектор (викладач) |
Безкоровайний Д. О., Борисенко Н. В., Горошко Н. І., Звягінцева І. М., Клюка А. М., Кравчук Є. В., Кулаков Д. В., Мащенко О. М., Плотницький Л. М., Садовська І. Ю. |
Контакти лектора (викладача) |
|
Мета: метою викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» - є забезпечення виховання у здобувачів вищої освіти потреби самостійно оволодівати знаннями, уміннями й навичками управління фізичним розвитком людини засобами фізичного виховання та навчання, застосовувати набуті цінності в житті.
Дисципліни, на які спирається: Анатомія, фізіологія, метрологія, психологія, педагогіка, біохімія, гігієна, основи безпеки життєдіяльності та валеологія.
Зміст:
Змістовий модуль 1.1 Використання фізичних вправ з метою збереження та зміцнення власного здоров’я в умовах виробничої або побутової діяльності.
Змістовий модуль 1.2 Використання фізичних вправ із метою забезпечення фахової дієздатності в умовах виробничої або побутової діяльності.
Змістовий модуль 2.1 Використання різних видів фізичних вправ та психофізичний тренінг для профілактики захворювань в умовах виробничої або побутової діяльності.
Змістовий модуль 2.2 Використання різноманітних видів фізичних вправ із метою забезпечення зміцнення здоров’я та підвищення розумової та фізичної працездатності в умовах виробничої або побутової діяльності.
Змістовий модуль 3.1 Використання засобів фізичної культури та спорту з метою покращення здоров’я та рухової підготовленості, як складових ефективної професійної діяльності.
Змістовий модуль 3.2 Дотримання гігієнічних вимог у процесі оздоровлення та тренувань в умовах виробничої або побутової діяльності.
Змістовий модуль 4.1 Використання природних чинників із метою зміцнення здоров’я, підвищення працездатності та стійкості до захворювань в умовах виробничої або побутової діяльності.
Змістовий модуль 4.2 Використання засобів фізичної культури з метою нівелювання впливу шкідливих чинників професійної діяльності, профілактики захворювань та протистояння хибним звичкам в умовах виробничої або побутової діяльності.
Результати навчання:
Набуття студентами рухових вмінь і навичок, підвищення показників фізичної і функціональної підготовленості.
Методи навчання:
практичні (теоретична, методична і практична підготовка з обраного виду спорту)
Методи контролю та порядок оцінювання результатів навчання:
Поточний та модульний контроль здійснюється під час проведення практичних занять та має на меті перевірку рівня фізичного розвитку студентів за функціональними, фізичними, руховими (технічними) показниками.
Перевірка й оцінювання знань і умінь студентів може проводитися в таких формах: оцінювання роботи студентів під час практичних занять; прийом нормативи з загальної фізичної підготовки; прийом нормативів фізичного розвитку з обраного виду спорту.
Оцінка зі змістового модулю складається з оцінок, які студент отримує під час практичних занять.
Підсумковий семестровий контроль проводиться у формі заліку за результатом накопичення балів протягом семестру.
Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення:
- Безкоровайний Д. О. Розвиток силових здібностей юнаків у силових видах спорту. Методичні вказівки з дисциплін: «Фізичне виховання», «Управління професійною працездатністю» (для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей Університету) / Д. О. Безкоровайний. – Х. : ХНУМГ, 2014. – 68 с. https://eprints.kname.edu.ua/38141/
- Безкоровайний Д. О., Горошко Н. І., Четчикова, О. І., Звягінцева, І. М. Теоретично-методичні основи фізичного виховання студентської молоді : навч. посіб. : у 2 ч. / Д. О. Безкоровайний, Н. І. Горошко, О. І. Четчикова,
І. М. Звягінцева. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2022. – Ч. 1. – 239 с. https://eprints.kname.edu.ua/61756/ - Безкоровайний Д. О., Четчикова О. І., Горошко Н. І. Методичні вказівки до організації самостійної роботи з навчальної дисципліни «Фізичне виховання» (Форми та види контролю, система оцінювання студентів для груп фізичного виховання за обраним видом спорту та лікувально-фізичної культури) для викладачів та студентів усіх освітніх програм Університету / Д. О. Безкоровайний, О. І. Четчикова, Н. І. Горошко. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 25 с. https://eprints.kname.edu.ua/46277/
- Безкоровайний, Д. О. и Горошко, Н. І. и Четчикова, О. І. и
Звягінцева, І. М. Теоретично-методичні засади фізичного виховання студентської молоді: навч. посіб. : у 2 ч. / Д. О. Безкоровайний, Н. І. Горошко,
О. І. Четчикова, І. М. Звягінцева. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2023. – Ч. 2. – 359 с. https://eprints.kname.edu.ua/63846/
INFORMATION REFERENCE
Full name of the discipline |
Physical Education |
Type of discipline |
selective |
Semester |
1, 2, 3, 4 |
Number of ECTS credits |
non-credit |
Level of higher education |
first (bachelor's degree) |
Educational programme |
all specialties |
Language of instruction, teaching |
Ukrainian |
ESI/faculty |
Educational and scientific institute of training highly qualified specialists |
Department |
Physical Education and sport |
Name of lecturer(s) |
Bezkorovainy D. O., Borysenko N. V., Horoshko N. I., Zvyagintseva I. M., Klyuka A. M., Kravchuk E. V., Kulakov D. V., Mashchenko O. M., Plotnytskyi L M., Sadovska I. Yu. |
Contacts of lecturer(s) |
andrii.klyuka@kname.edu.ua, evgen.kravchuk@kname.edu.ua, denis.kulakov@kname.edu.ua, oksana.mashchenko@kname.edu.ua, leonid.plotnytskyi@kname.edu.ua, |
The purpose of the discipline. The purpose of teaching the academic discipline “Physical Education” is to ensure that applicants for higher education develop the need to independently master the knowledge, skills and abilities of managing a person’s physical development by means of physical education and training, and to apply acquired values in life.
Interdisciplinary connections: Anatomy, physiology, metrology, psychology, pedagogy, biochemistry, hygiene, basics of life safety and valeology.
Contents:
Content module 1.1 The use of physical exercise to maintain and strengthen one’s own health in industrial or household conditions.
Content module 1.2 The use of physical exercises to ensure professional competence in the conditions of industrial or domestic activities.
Content module 2.1 The use of various types of physical exercises and psychophysical training for the prevention of diseases in industrial or household conditions.
Content module 2.2 The use of various types of physical exercises to promote health and increase mental and physical performance in conditions of industrial or household activities.
Content module 3.1 Using physical education and sports to improve health and motor fitness as components of effective professional activity.
Content module 3.2. Compliance with hygienic requirements in the process of recovery and training in industrial or domestic conditions.
Content module 4.1 The use of natural factors to improve health, increase efficiency and resistance to diseases in industrial or domestic conditions.
Content module 4.2 Use of physical education means to neutralize the influence of harmful factors in professional activity, prevent diseases and counteract false habits in the conditions of industrial or domestic activities.
Learning outcomes:
Students acquiring motor skills and abilities, increasing indicators of physical and functional readiness.
Teaching methods:
practical (theoretical, methodological and practical training in the chosen sport)
Methods of control and the procedure for assessing learning outcomes:
Current and modular control is carried out during practical classes and is aimed at checking the level of physical development of students according to functional, physical, motor (technical) indicators.
Testing and assessing students' knowledge and skills can be carried out in the following forms: assessment of students' work during practical classes; acceptance of standards for general physical training; acceptance of physical development standards for the chosen sport.
The assessment from the content module consists of the assessments that the student receives during practical training.
The final semester control is carried out in the form of a test based on the accumulation of points during the semester.
Material, technical and information support:
- Bezkorovainy D. O. Development of strength abilities of young men in strength sports. Methodical guidelines for disciplines: "Physical education", "Management of professional capacity" (for full-time students of all specialties of the University) / D. O. Bezkorovainy. - Kh.: XNUMG, 2014. - 68 p. https://eprints.kname.edu.ua/38141/
- Bezkorovainy D. O., Goroshko N. I., Chetchikova, O. I., Zvyagintseva, I. M. Theoretical and methodological foundations of physical education of student youth: academic. manual : at 2 p.m. / D. O. Bezkorovainy, N. I. Horoshko, O. I. Chetchikova, I. M. Zvyagintseva. – Kharkiv: XNUMX named after O. M. Beketova, 2022. - Part 1. - 239 p. https://eprints.kname.edu.ua/61756/
- Bezkorovainy D. O., Chetchikova O. I., Goroshko N. I. Methodical guidelines for organizing independent work in the educational discipline "Physical education" (Forms and types of control, student evaluation system for physical education groups by the chosen sport and medical and physical culture) for teachers and students of all educational programs of the University / D. O. Bezkorovainy, O. I. Chetchikova, N. I. Horoshko. – Kharkiv: XNUMX named after O. M. Beketova, 2017. – 25 p. https://eprints.kname.edu.ua/46277/
- Bezkorovainy, D. O. and Horoshko, N. I. and Chetchikova, O. I. and Zvyagintseva, I. M. Theoretical and methodological principles of physical education of student youth: teaching. manual : at 2 p.m. / D. O. Bezkorovainy, N. I. Horoshko, I. Chetchikova, I. M. Zvyagintseva. – Kharkiv: XNUMX named after O. M. Beketova, 2023. - Part 2. - 359 p. https://eprints.kname.edu.ua/63846/